fredag den 28. september 2012

Når man hører en sang, og får lyst til pandekager


Jeg lavede de her bananpandekager i dag, inspireret af den gode Jack Johnson. Kender I hans sang ''Banana Pancakes''? Hvis ikke, så hør den! Det regner også i sangen, så jeg tænkte, at det var perfekt at lave dem! 

Opskriften er virkelig simpel; en banan moses og blandes med tre æg (Brug kun blommen fra et af æggene, og undlad at blande æggeblommerne med fra de to andre æg. Det gule - i øvrigt virkelig klamme - stads indeholder kolesterol, og det kan vi ikke lide, hæhæ!) Når det er rørt rundt, kommer du bare dejen på panden. De kan ikke rigtigt vendes på samme måde som almindelig pandekagedej, så bare saml det lidt på panden, når det er begyndt at sætte sig. Jeg puttede bare lidt honning på og en klat appelsinmarmelade på toppen, og det smagte fan-fucking-tastisk! :) 

1 kommentar:

  1. Hej igen! haha.

    Det ser da vikelig lækkert ud, kommer du ikke lige forbi mit hus med en pancake? Er syg ... så det er da lige hvad jeg kunne ha' brug for til at komme mig på :-)

    Knus Maria
    www.smilingonamonday.blogspot.com

    SvarSlet